Κανονισμός Λειτουργίας

1ο  Γυμνάσιο  Σπάρτης                                                 Σχολικό Έτος 2020-2021

 ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ


Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας και ο ρόλος του σχολείου είναι ακριβώς αυτός, δηλαδή να προετοιμάζει τους νέους ώστε να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία που θα τους υποδεχθεί.

 Το Σχολείο μας  επιδιώκει με όλα τα μέσα να καλλιεργήσει στους μαθητές και στις μαθήτριές του το πνεύμα του αυτοσεβασμού και του αλληλοσεβασμού, με στόχο τη διαμόρφωση χαρακτήρων  ικανών να συμπορευτούν με τους συνανθρώπους τους αρμονικά και δημιουργικά.

     Πιστεύει στον  διάλογο, στην αμοιβαία κατανόηση και την καλοπροαίρετη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας και θεωρεί πως το πραγματικό ενδιαφέρον του ενός προς τον άλλο και η καλλιέργεια αισθήματος προσωπικής ευθύνης προωθούν τους παιδαγωγικούς στόχους του και προλαμβάνουν δυσάρεστες καταστάσεις.

     Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με εύλογες,  γενικά αποδεκτές,  κατανοητές και εφαρμόσιμες διατάξεις, ενθαρρύνει την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή,  προάγει τη συλλογική λειτουργία, παράλληλα με την ατομική αναγνώριση και την έννοια της ατομικής ευθύνης, διαμορφώνοντας ένα  «υγιές»  σχολικό και μαθησιακό περιβάλλον και προσδίδοντας δημοκρατικό περιεχόμενο στη σχολική ζωή.

     Να σημειωθεί όμως, ότι υπάρχουν και άγραφοι κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς που είναι κοινώς αποδεκτοί και που δεν μπορούν να συμπεριληφθούν σε ένα έντυπο κανονισμού.

       Ο παρών  κανονισμός  είναι σύμφωνος με τη ισχύουσα νομοθεσία ,  τις εγκυκλίους και οδηγίες των εκπαιδευτικών αρχών και τις αποφάσεις συλλογικών οργάνων (Σύλλογος Διδασκόντων κλπ.).

Υποχρεώσεις  των μαθητών/τριών

Κάθε μαθητής/τρια του Γυμνασίου οφείλει:

Α. Να συμβάλλει στην ομαλή και εποικοδομητική διεξαγωγή του μαθήματος και των

σχολικών εκδηλώσεων, με την προσοχή, τη σοβαρότητα και το ενδιαφέρον του/της.

Ειδικότερα:

Να προσέρχεται εγκαίρως στο Σχολείο, να παρατάσσεται αμέσως και γρήγορα, όταν χτυπήσει το κουδούνι και να τηρεί την πρέπουσα στάση κατά την ώρα της πρωινής συγκέντρωσης, δίνοντας έτσι το μέτρο του ήθους και της αγωγής ως άτομο και ως σύνολο.

Να μην εισέρχεται στις αίθουσες μετά την είσοδο των καθηγητών. Σε περίπτωση πρωινής καθυστέρησης να προσέρχεται απαραιτήτως στο Γραφείο. Την ίδια υποχρέωση έχει και όταν αποβάλλεται από την τάξη. Για κάθε αδικαιολόγητη καθυστέρηση ή απομάκρυνση από την τάξη καταγράφεται μια αδικαιολόγητη απουσία.

Να φροντίζει για την καθαριότητα των θρανίων και γενικά της αίθουσας.

Το μάθημα τελειώνει με το χτύπημα του κουδουνιού, αλλά δεν αποχωρεί κανείς πριν δώσει την άδεια ο καθηγητής.

Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων να εξέρχεται από τις αίθουσες και να κατεβαίνει στο προαύλιο. Να μην απομακρύνεται σε καμία περίπτωση από τον χώρο του Σχολείου αν δεν έχει ολοκληρωθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα, διαφορετικά διαπράττει πολύ σοβαρό παράπτωμα.

Η συμπεριφορά και η στάση του κατά την ώρα της διδασκαλίας να είναι υποδειγματική και εποικοδομητική, πράγμα που έχει ουσιαστική σημασία για την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Να γνωρίζει ότι η οικειοποίηση ξένης εργασίας, όπως και η αντιγραφή σε τεστ, ή διαγώνισμα σημαίνει βαθμολόγηση με μηδέν.

Στις γιορτές και εκδηλώσεις να τηρεί τη στάση που αρμόζει, να δείχνει δηλαδή τον ανάλογο σεβασμό και να μην παρεκτρέπεται.

 Β. Να σέβεται τον χώρο του Σχολείου.

Ειδικότερα:

Να φροντίζει να μην προκαλεί φθορές και να διατηρεί τους κοινόχρηστους χώρους του Σχολείου ευπρεπείς και καθαρούς.

Όταν κυκλοφορεί εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, για οποιονδήποτε λόγο, κατά τις ώρες των μαθημάτων, να μην κάνει φασαρία.

Να τηρεί τη ρητή απαγόρευση του καπνίσματος σε όλους τους χώρους του Σχολείου.

Να διατηρεί την εμφάνισή του/της απλή και επιμελημένη. Να αποφεύγει τις υπερβολές και κάθε μορφή ακρότητας, που δεν ταιριάζει στη μαθητική ιδιότητα. Ειδικότερα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, οι μαθητές/τριες πρέπει να προσέρχονται με αθλητική περιβολή, όπως αυτή ορίζεται από τον/την υπεύθυνο/η καθηγητή/τρια. Διαφορετικά, με βάση τη νομοθεσία, επιβάλλεται ωριαία απομάκρυνση.

Στα εργαστήρια να εφαρμόζει τους κανόνες που έχουν θέσει οι καθηγητές που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα.

Να μη μεταφέρει στις σχολικές αίθουσες τρόφιμα και αναψυκτικά.

Γ. Να  φέρεται με ευπρέπεια προς τους/τις καθηγητές/τριες, το προσωπικό του Σχολείου και προς τα άλλα παιδιά.

Ειδικότερα:

Πρέπει να σέβεται τη γνώμη και την ιδιαίτερη προσωπικότητα των άλλων χωρίς ειρωνικά σχόλια,  κακόβουλη ή προσβλητική κριτική.

Η χωρίς άδεια χρήση ή φθορά προσωπικών αντικειμένων των συμμαθητών του είναι σοβαρά παραπτώματα και τιμωρούνται αυστηρά , ακόμη και αν γίνονται ως παιχνίδι.

Οι φραστικές προσβολές, οι ύβρεις και, πολύ περισσότερο,  η σωματική βία κατά των συμμαθητών είναι πράξεις απαράδεκτες. Το ίδιο απαράδεκτη πράξη θεωρείται και η διάδοση φημών, ο αποκλεισμός συμμαθητή από ομαδικές εκπαιδευτικές ή ψυχαγωγικές δραστηριότητες ή η παρακίνηση τρίτων για την απομόνωση αυτών.

Οφείλει να σέβεται και να τηρεί τους παραπάνω κανόνες συμπεριφοράς προς τους συμμαθητές του και πέραν των σχολικών ωρών, όπως επίσης και εκτός των χώρων του Σχολείου.

Να διευκολύνει τη διακίνηση των άλλων παιδιών στους κοινόχρηστους σχολικούς χώρους.

Να πειθαρχεί στις υποδείξεις των εφημερευόντων καθηγητών και των σχολικών φυλάκων του σχολικού συγκροτήματος.

 Δ. Όσον αφορά στη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών να γνωρίζει ότι:

  1. Δεν επιτρέπεται να έχει στην κατοχή του, εκτός από κινητά τηλέφωνα, και οποιαδήποτε άλλη συσκευή ή και παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας δεδομένων εικόνας και ήχου (π.χ. ρολόι ή στυλό με κρυφή κάμερα) εντός του σχολικού χώρου.

  2. Απαγορεύεται αυστηρά η φωτογράφιση, η μαγνητοφώνηση και η βιντεοσκόπηση οποιουδήποτε προσώπου, χωρίς προηγούμενη συγκατάθεσή του. Το παράπτωμα κρίνεται πολύ σοβαρό και επιφέρει την ανάλογη ποινή.

Ε. Εκδρομές και  σχολικοί περίπατοι:

Όταν πραγματοποιείται μια  εκδρομή ή ένας περίπατος οι μαθητές δεν πρέπει να ξεχνούν ότι μετακινούνται  ως ομάδα που εκπροσωπεί το σχολείο μας. Επομένως, δεν επιτρέπεται σε κανέναν, με πράξεις ή παραλείψεις του, να θέσει  σε κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τη δική του ή των συμμαθητών του, να προκαλεί προβλήματα στους συνοδούς καθηγητές του και να προσβάλει τη φήμη του σχολείου.

Μέσα σε αυτό το πνεύμα, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στα παρακάτω πολύ σοβαρά θέματα:

  1. Κατά τη διάρκεια των σχολικών περιπάτων και εκδρομών δεν επιτρέπεται η χρήση ποδηλάτων ή και άλλων τροχοφόρων, προς αποφυγήν ατυχημάτων.

  2. Για κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει οφείλει να απευθύνεται στους συνοδούς καθηγητές.

  3. Οφείλει να συμμορφώνεται σε όλες τις υποδείξεις των καθηγητών του και να φροντίζει να είναι συνεπής ώστε να εφαρμόζεται το ωράριο του προγράμματος. Κάθε μαθητής είναι υπεύθυνος για την έγκαιρη μετακίνηση της ομάδας

  4. Δεν απομακρύνεται από τον χώρο που έχει επιλεγεί για να πραγματοποιηθεί ο σχολικός περίπατος και καταναλώνει αποκλειστικά τρόφιμα και ροφήματα που έχει προμηθευτεί από το κυλικείο του σχολείου ή τη κατοικία του.

Επισημάνσεις

  Από τα  σοβαρότατα παραπτώματα είναι:

– η ηθελημένη φθορά των βιβλίων, των αντικειμένων και των χώρων του Σχολείου

– η φθορά ή η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο παιδί

– η ανάρμοστη και επιθετική συμπεριφορά προς άλλο παιδί

– η αναιδής και προσβλητική συμπεριφορά προς καθηγητή/τρια και προς μέλος του προσωπικού του Σχολείου.

Οι περιπτώσεις αυτές εκφράζουν μορφές βίας, που σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπονται εντός και εκτός  Σχολείου. Είναι αυτονόητο ότι οι συνέπειες θα είναι σε κάθε περίπτωση ανάλογες με τη βαρύτητα του παραπτώματος.

Οι προβλεπόμενες ποινές από τη νομοθεσία είναι οι εξής (υπ΄ αρ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (Β΄ 2005) Υπουργική Απόφαση):

  1. Παρατήρηση

  2. Επίπληξη

  3. Ωριαία απομάκρυνση

  4. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι μία (1) ημέρα

  5. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι δύο (2) ημέρες

  6. Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

Οι τρεις πρώτες ποινές επιβάλλονται από καθηγητές/τριες, οι τέσσερις πρώτες από τον Διευθυντή του Γυμνασίου, ενώ ο Σύλλογος των Καθηγητών/τριών επιβάλλει όλες τις ποινές.

Απουσίες

Σύμφωνα με τα προεδρικά διατάγματα «περί χαρακτηρισμού φοιτήσεως των μαθητών…», η φοίτηση των μαθητών/τριών είναι καθήκον και το θέμα των απουσιών μπορεί να έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στην προαγωγή και στην απόλυσή τους. Δεδομένου ότι, κατά τα παραπάνω διατάγματα, η τακτική φοίτηση των μαθητών/τριών αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των κηδεμόνων τους, θεωρούμε υποχρέωσή μας να σας δώσουμε εγκαίρως τις απαραίτητες πληροφορίες. Γι’ αυτό παραθέτουμε τις βασικές διατάξεις που αφορούν στο ζήτημα των απουσιών, τις οποίες παρακαλούμε να προσέξετε και να εφαρμόσετε.

 Χαρακτηρισμός φοίτησης

  1. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής (υπ΄ αρ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (Β΄ 2005) Υπουργική Απόφαση (άρθρα 27, 28, 29), κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών και εξαρτάται από το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους (με τις  επιφυλάξεις του άρθρου 24 της παραπάνω Υ.Α.  « Περιπτώσεις όπου απουσίες δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης»).

  2. Σύμφωνα με το άρθρο 29, κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

  3. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

  4. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

 

Ωράριο 2020-2021